Asa cum am mai spus si aici,
gara din Blackfriars va avea un pod solar care traverseaza raul Tamisa,
devenind cea mai mare constructie de acest gen din lume. Compania
Solarcentury a inceput deja montarea celor 4400 de panouri fotovoltaice.
Podul construit in stil Victorian, in
anul 1886, reprezinta asadar fundatia pentru noua gara londoneza
Blackfriars, care este in curs de modernizare de catre Reteaua Feroviara
pentru a se transporta mai multi pasageri, dar si pentru a li se oferi
servicii de o mai buna calitate.
Un acoperis nou, adaugat pe structura
initiala, va genera o suprafata de 6000 de mp de panouri solare, creand
astfel cea mai mare instalatie solara din Londra. Modulele fotovoltaice
vor genera 900.000 de kWh de electricitate in fiecare an, acoperind
jumatate din necesarul de energiei al garii, iar cantitatea de emisii de
dioxid de carbon va fi redusa cu aproape 500 de tone in fiecare an.
Pe langa panourile solare, alte masuri
de economisire a energiei din gara londoneza includ sisteme de
colectare a apei de ploaie, dar si conducte solare pentru iluminat
natural.
Managerul acestui proiect de
reabilitare a garii, Lindsay Vamplew, sustine ca prin intermediul
acestor lucrari se creeaza o gara moderna, spatioasa, iar serviciile
acordate calatorilor vor fi mult imbunatatite, in timp ce montarea celei
mai mari instalatii solare din Londra va face din aceasta locatie una
mai durabila si mai prietenoasa cu mediul.
Mai mult decat atat, podul in stil
Victorian face parte din istoria feroviara a Londrei, motiv pentru care
s-a decis restaurarea sa cu tehnologii de secol XXI, printre care si
montarea acestui sistem solar de mari dimensiuni, pentru a se crea o
gara emblematica pentru acest oras important al Europei.
Singurul pod solar cunoscut din lume
se afla in Brisbane, Australia, construit in 2009. Totodata, la
inceputul acestui an, un numar de 16.000 de panouri solare au fost
montate deasupra unui tunel de tren din Belgia, pentru trenurile care
circula pe ruta Paris-Antwerp. Electricitatea produsa de aceasta
instalatie este suficienta pentru a acoperi intregul necesar de energie
al tuturor trenurilor din Belgia, o zi pe an.
sursa: www.naturenergy.ro
0 comments:
Post a Comment