Copyright © EcoLogica
Design by Dzignine
Wednesday, March 20, 2013

Londra va avea un pod solar



Asa cum am mai spus si aici, gara din Blackfriars va avea un pod solar care traverseaza raul Tamisa, devenind cea mai mare constructie de acest gen din lume. Compania Solarcentury a inceput deja montarea celor 4400 de panouri fotovoltaice.

Podul construit in stil Victorian, in anul 1886, reprezinta asadar fundatia pentru noua gara londoneza Blackfriars, care este in curs de modernizare de catre Reteaua Feroviara pentru a se transporta mai multi pasageri, dar si pentru a li se oferi servicii de o mai buna calitate.

Un acoperis nou, adaugat pe structura initiala, va genera o suprafata de 6000 de mp de panouri solare, creand astfel cea mai mare instalatie solara din Londra. Modulele fotovoltaice vor genera 900.000 de kWh de electricitate in fiecare an, acoperind jumatate din necesarul de energiei al garii, iar cantitatea de emisii de dioxid de carbon va fi redusa cu aproape 500 de tone in fiecare an.

Pe langa panourile solare, alte masuri de economisire a energiei din gara londoneza includ sisteme de colectare a apei de ploaie, dar si conducte solare pentru iluminat natural. 

Managerul acestui proiect de reabilitare a garii, Lindsay Vamplew, sustine ca prin intermediul acestor lucrari se creeaza o gara moderna, spatioasa, iar serviciile acordate calatorilor vor fi mult imbunatatite, in timp ce montarea celei mai mari instalatii solare din Londra va face din aceasta locatie una mai durabila si mai prietenoasa cu mediul.

Mai mult decat atat, podul in stil Victorian face parte din istoria feroviara a Londrei, motiv pentru care s-a decis restaurarea sa cu tehnologii de secol XXI, printre care si montarea acestui sistem solar de mari dimensiuni, pentru a se crea o gara emblematica pentru acest oras important al Europei.

Singurul pod solar cunoscut din lume se afla in Brisbane, Australia, construit in 2009. Totodata, la inceputul acestui an, un numar de 16.000 de panouri solare au fost montate deasupra unui tunel de tren din Belgia, pentru trenurile care circula pe ruta Paris-Antwerp. Electricitatea produsa de aceasta instalatie este suficienta pentru a acoperi intregul necesar de energie al tuturor trenurilor din Belgia, o zi pe an. 

0 comments:

Post a Comment